انجمن علمی دانشجویی مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه تهران

 

با توجه به جدیدالتاسیس بودن رشته مطالعات فرهنگی و رسانه، تشکیل این انجمن دانشجویی می‌تواند در تقویت جایگاه این رشته در فضای دانشگاهی، آگاهی‌بخشی به دانشجویان این رشته (به‌خصوص دانشجویان جدیدالورود) و سایر رشته‌ها درباره ماهیت این حوزه مطالعاتی، ایجاد انسجام بیشتر در فعالیت‌های علمی-دانشجویی و همچنین تقویت ارتباطات علمی بین دانشجویان، اساتید و فارغ‌التحصیلان مفید واقع شود.

تماس با ما از طریق آدرس الکترونیکی زیر امکان‌پذیر است:

anjoman@mcstudies.ir

جلسه نمایش و نقد فیلم مستند «چهل منبر» برگزار شد

 

خبرگزاری ایسنا - مستند «چهل منبر» ساخته حمیده شریف‌راد روز 17 اسفند ماه‌ در جمع دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به نمایش درآمد و پس از آن با حضورکارگردان و دکتر مجیدحسینی‌زاد مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که به منظوربررسی موضوع «عزاداری و زندگی روزمره‌ی مردم ایران» طراحی شده بود، پس از نمایش این مستند 21دقیقه‌ای دکتر حسینی‌زاد (استاد جامعه شناسی)به صحبت درباره‌ی این فیلم و ریشه‌های این موضوع پرداخت و پس از آن حمیده شریف‌راد کارگردان این مستند هم به ذکر توضیحات ونقطه نظرات خود پیرامون این فیلم پرداخت.

وی در این نشست پرداخت به بحث خرافات در مذهب را موضوع فیلم مستند خود دانست و با بیان اینکه در نقاط مختلف ایران برخی خرافات وارد حوزه‌ی مذهب شده بر لزوم توجه به این مسئله تاکید کرد.

مستند «چهل منبر» به بررسی یک آئین مذهبی قدیمی که همه ساله در روز تاسوعا در شهر بروجرد لرستان برپا می‌شود، می‌پردازد. شریف‌راد پیش از این مستند‌هایی چون: «همه باید بمیریم»، «گفت‌وگو با کیارستمی» (پشت صحنه زیر درختان زیتون) و «مسافر»و... را کارگردانی کرده است.

این جلسه اولین نشست از مجموعه نشست‌های سینمای مستند و مطالعات فرهنگی بود که توسط انجمن علمی دانشجویی مطالعات فرهنگی و رسانه برگزار می‌شود.

 

Subscribe to Feed